Nejúčinnější tipy pro zlepšení vašeho zraku

V dnešní moderní době naše oči velmi trpí, a proto je dobrá každá rada a tip pro zlepšení zraku.

Stále více lidí má problémy se zrakem a důvodů proč se nám zhoršuje zrak je mnoho. Může to být tím, že trávíme spousty času u počítače nebo televize, nedostatkem odpočinku, nebo vysokou mírou stresu. Samozřejmě náš zrak taky ovlivňuje nevyvážená a nezdravá každodenní strava, nebo nedostatek vitamínů a minerálu. Považujeme náš zrak za samozřejmost a nechráníme naše oči před škodlivými vlivy.

Problémy se zrakem postihují po celém světě miliardy lidí. Jedná se o zhoršené vidění, přes různé poruchy a nemoci až po trvalé poškození zraku. Obvykle jakékoliv problémy se zrakem vedou k mnoha dalším zdravotním problémům. Bolesti hlavy jsou většinou prvním příznakem, že se nám zhoršuje zrak. V žádném případě nesmíme žádné signály podceňovat a musíme se zajímat o své oči.

Pokud začneme mít nějaké problémy se zrakem, nebo nás začnou bolet oči či jsou unavené, tak to připisujeme věku. A přitom může být příčina zhoršeného zraku únava, stres, strava, nebo dána geneticky. Zaměříme se na pár přírodních produktů, které dlouhodobě zlepšují zrak. Zařazením těchto produktů, rad a tipů do našeho každodenního života oddálíme nošení brýlí, případně se vyhneme nemocem zraku.

 

Zdravá strava s vitamíny a minerály

Není to jenom o tom, že budeme jíst mrkev a automaticky budeme mít dokonalý zrak. Jde mimo jiné o vyváženou stravu se správným množstvím vitamínu A, C a E. Přidejte do svého zdravého stravování zeleninu, ovoce a ořechy, které jsou plné vitamínů a minerálů. Nebudete jen chránit své oči a zlepšovat zrak, ale zároveň posilujete své celkové zdraví.
Vytvořte si svůj seznam super jídel a ujistěte se, že konzumujete ty správné živiny zdravým způsobem. Zdravá strava plná minerálu a vitamínu bude ideální pro zlepšení zraku, ale prospěje i srdci, mozku, trávení, kostem a oběhovému systému.

Správná výživa obsahující rybí tuk

Všude slyšíte, že je nutné konzumovat potraviny obsahující antioxidanty ( beta karoten, lutein a zeaxantin ) a hlavně minerály a vitamíny. Nicméně stejně důležité je konzumovat ryby, protože obsahují zdraví prospěšný rybí tuk. Můžete jíst velké množství sladkovodních nebo mořských ryb, protože rybí tuk posiluje oční buněčné membrány.

Pijte co nejvíce obyčejné vody

To může znít jako klišé, ale čerstvá voda je zdravá nejen pro naše vnitřní orgány, oběhový systém a váhu, ale také pro naše oči. Suché oči jsou vystaveny dalším problémům, takže pitím vody a hydrataci udržujeme oči silné a zdravé. Samozřejmě dostatečné pití čerstvé vody je prospěšné nejen našemu zraku, ale celému tělu.

Dopřejte svému zraku hodinové uvolnění

Pokud trávite hodiny u počítače, tak dopřejte svému zraku odpočinek. Naše oči potřebují ten správný odpočinek, i když máme pořád tendenci svůj zrak zanedbávat. Každých 50 minut strávených před monitorem počítače si dejte odpočinek 10 minut. Zavřete oči a přikryjte je rukama, aby jste neviděli žádné světlo. Takto v klidu seďte a relaxujte, a přitom zvolna dýchejte a snažte se na nic nemyslet. Tato jednoduchá metoda je taktéž výborná proti stresu.

Cvičení oči 10 – 10 – 10

Jedná se o jednoduchou variantu odpočinku, kterou můžete procvičovat doma nebo i v kanceláři. Přitom se nemusíte bát, že se nebudete moci věnovat své práci. Jednoduše se podívejte do vzdálenosti 10 metrů po dobu 10 sekund každých 10 minut. V práci se můžete dívat do zdi na vzdálenost 10 metrů, a přitom předstírat, že nad něčím přemyšlíte. Tento jednoduchý cvik je velmi dobrý způsob pro zlepšení zraku, který je navíc snadný a rychlý.

Dopřejte si kvalitní spánek

Zhruba 7 až 8 hodin spánku je dostatečné pro udržení dobrého zraku. Takže nedostatečným spánkem trpí celé naše tělo včetně zraku. Nesnažte se zakrývat okna v ložnici žaluziemi a různými závěsy, protože je nejlepší přirozené prostředí. Hlavně ranní svítání je pro naše dobré vstávání to nejlepší. Probouzíme se přirozeným způsobem a cítíme se vyspaní a odpočatí. Takový kvalitní spánek a hlavně vstávaní je skvělé pro naše tělo a náš zrak.

Praktické oční cviky

Pravděpodobným klíčem ke zlepšení zraku a zachování jeho zdraví jsou praktické oční cviky. Jedná se o základní jednoduché cvičení oči, při kterých je dodržena pravidelnost a přesnost. Tyto cviky pro náš zrak doporučují i oční specialisté a zároveň zdůrazňují jejich důležitost.

– Třením o sebe si zahřejte dlaně rukou a přiložte si je na své oči. Ponechejte dlaně na očích po dobu 5-ti sekund a tento postup opakujte 3x.

– Pomalu otáčejte oči 10 krát po směru hodinových ručiček a pak 10 krát proti směru hodinových ručiček. Toto oční cvičení opakujte 3x.

– Držte v ruce tužku a natáhněte paži. Zaměřte svůj zrak na tužku a ruku pomalu přibližujte směrem k obličeji až na vzdálenost zhruba 6 centimetrů. Pořád mějte svůj zrak zaměřený na tužku. Poté ruku opět oddalujte až do natažení paže, a přitom stále pozorujte tužku v ruce. Tento oční cvik opakujte 10x.

– Dejte své ruce v pěst a jemně si masírujte oči a jejich okolí. Masírujte prostor kolem očí tak dlouho, dokud je to příjemné a uklidňující.

Ginkgo Biloba

Doplněk stravy Ginkgo Biloba je skvělý pro celkové zdraví a úžasný pro zdraví našeho zraku. Pomáhá chránit zrak před glaukomem a makulární degenerací a zároveň zlepšuje oběh a průtok krve v očích. Samozřejmě Ginkgo Biloba zlepšuje zrak a snižuje riziko vývoje očního onemocnění. Pokud trpíte cukrovkou nebo jinými zdravotními problémy, tak se vždy poraďte se svým lékařem.

Sport a cvičení

Může to působit, jako další klišé a navíc každého zajímá, co má společného cvičení se zrakem. Nicméně existují dlouhodobé lékařské studie, které zkoumaly vliv fyzického cvičení na zrak. Tyto studie prokázaly, že pravidelné cvičení a sportovní aktivity mohou snížit makulární degenerace o 70%. Další vědecké výzkumy spojily zlepšení zraku se cvičením jógy a dokonce s obyčejným během. Celkově to zní jednoduše a logicky, jelikož fyzické cvičení zvyšuje průtok krve na úrovni sítnice a optického nervu. A samozřejmě správný průtok krve znamená dobré celkové zdraví.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *