5 jednoduchých rad jak se zbavit závislosti na cukru

Zbavte se závislosti na cukru a získejte konečně vysněnou postavu pomocí jednoduchých rad a tipů.

Střídáte jednu dietu za druhou a jste odhodlaní, že tentokrát už opravdu vydržíte a konečně zhubnete. O několik málo dní později se ale dostaví chuť na dortík a po krátké době začínáte celý kolotoč znovu. Je Vám to povědomé?

Za neovladatelným nutkáním sníst něco sladkého stojí mnohdy právě závislost na bílém cukru. Stačí však pouze několik drobných změn v životním stylu, a už nikdy nebudete toužit po sladkostech.

 

Nejčastější následky nadměrné konzumace bílého cukru:

  • obezita
  • únava
  • podrážděnost a špatná nálada
  • zubní kaz
  • srdeční onemocnění

Závislost na cukru je stejně vážná, jako např. závislost na kokainu, což si bohužel mnoho lidí neuvědomuje. Doporučená maximální denní dávka pro dospělého člověka je asi 60g cukru, průměrný Čech však zkonzumuje až dvojnásobek této doporučené dávky.

 

Podívejte se nyní na 5 praktických rad, jak se závislosti na cukru zbavit jednou provždy:

 

1. Změna jídelníčku 

Bez změny Vašich stravovacích návyků to samozřejmě nepůjde. Dobrá zpráva ale je, že pokud svůj jídelníček sestavíte správně, potřeba cukru se u Vás vůbec nebude objevovat. Sledování Vašeho jídelního režimu po dobu několika málo dní Vám může pomoci k odhalení zásadních stravovacích chyb. Dbejte na dostatek bílkovin, které mají spolu s vlákninou schopnost nás déle zasytit. Pokud Vás oběd zasytí na delší dobu, nebudete mít potřebu po cestě z práce skočit do pekárny, abyste alespoň trochu ztišili kručící žaludek.

 

2. Spěte dostatečně, dopřejte si chvíli k odpočinku

Chuť na sladké se vyskytovala už u našich předků, kteří tak poznali nedostatek energie. Pokud se budete cítit unaveně, zvýší se také vaše potřeba cukru. Dostatek spánku je stejně důležitý jako pravidelný odpočinek během dne, kdy se pokusíte vyčistit hlavu od všech myšlenek a každodenního stresu.

 

3. Nákupy a domácí zásoby

Kdo by odolal smějící se čokoládě ve spíži, a kyblíku zmrzliny v chladničce. Zbavte se všech lákadel v domácnosti, protože co oči nevidí, to srdce nebolí. Na nákupy nechoďte hladoví, budete mít větší nutkání nakoupit spoustu nezdravých věcí. Své děti se snažte také navést správným směrem, nenechávejte je konzumovat nadměrné množství cukrovinek a přidělujte jim je za odměnu.

 

4. Přírodní cukry

Člověk by ani nevěřil, jak skvěle může miska svěžího ovoce nahradit pár řádků čokolády. Začněte konzumovat více druhů ovoce. Místo lžičky cukru si čaj oslaďte medem, který můžete také použít jako sladidlo při pečení. Výborně se může osvědčit také javorový, kukuřičný nebo rýžový sirup. Ze začátku Vám může jeho chuť připadat zvláštní, protože Vaše tělo vyžaduje cukr bílý. Po několika málo dnech si ale Vaše tělo na tento škodlivý cukr odvykne, a přírodní cukry budou příjemným pochutnáním pro Vaše chuťové pohárky.

 

5. Zahřešte si!

Bylo by nereálné slibovat si, že od teď už si nikdy nezajdete do cukrárny. Každý z nás má právo občas „zhřešit“, a posezení u zákusku s přáteli nebo osvěžující zmrzlina s rodinou jistě patří do života každého z nás. Nebojte se tedy občas porušit své zásady, a vychutnejte si společné chvíle s Vašimi blízkými. Stejně tak si můžete naplánovat dny, kdy si dáte své oblíbené jídlo. Na takových „prohřešcích“ není nic špatného, naopak Vám pomohou k celkové psychické pohodě.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *