5 manter abyste zvládli strach, pochybnosti o sobě a stres

Představte si, že žijete život, ve kterém máte moc nad svým strachem, pochybnostmi o sobě a stresem. Každý o tuto moc usiluje, ale jen málo lidí ji dokáže rozvinout, jako například buddhističtí mniši. Buddhističtí mniši dokáží účinně ovládat své emoce pomocí účinné praxe tréninku mysli zvané Lojong.

Mnoho životních koučů klade důraz na trénink mysli, který vám umožní lépe zvládat stres a další emoce. V životě se řídí několika mantrami, aby překonali své osobní překážky, které můžete praktikovat i vy. Tyto mantry vám mohou umožnit převzít kontrolu nad svými emocemi. Jste hodně vzrušení? Zde je seznam několika těchto manter.

Doplňky stravy a vitamíny pro zdraví můžete koupit zde: Dr.Max.cz  *  Lekarna.cz  *  Pilulka.cz

Přijměte své obavy

Váš strach na vás může mít vysilující vliv. Ale to, co tváří v tvář svému strachu uděláte, může určit, zda máte nad svým strachem moc vy, nebo ji má strach nad vámi. Západní společnost by vám řekla, abyste své strachy potlačovali, dokud neexplodujete. Buddhističtí mniši však věří, že se strachem je třeba zacházet jinak. Věří, že svým strachům podají pevnou ruku a obejmou je.

Pokud dokážete své strachy přijmout a uznat, můžete je místo útěku zbavit moci. Někdy byste chtěli ze strachu předat štafetu velkého projektu svému kolegovi, ale právě tehdy byste měli vystoupit a postavit se svému strachu čelem. Pamatujte, že před ním můžete buď utéct, nebo ho můžete přijmout a jít vpřed s možností dosáhnout něčeho velkého.

Váš strach plodí další strachy. Nezapomeňte však, že stejně tak se bojíte i vy. Proto ho přijměte a vypořádejte se s ním. Ignorování emocí vám nepomůže je překonat. Věnovat jim pozornost vám umožní lépe jim porozumět.

Napravte svá mentální zkreslení

Společenští komentátoři a spisovatelé často píší o tom, že ženy mají se svým sebevědomím větší problémy než muži, ať už se to týká jejich těla nebo práce. Ukázaly to i mnohé průzkumy. Tato pochybnost se může projevovat mnoha způsoby. Ženy jsou ke svým schopnostem kritičtější a často předpokládají horší výkon, než jaký ve skutečnosti je. U mužů je tomu zcela naopak, neboť předpokládají, že je lepší.

Tento problém je komplexní a velkou roli v něm hraje společnost. Zde je návod, co můžete udělat, abyste se zbavili pochybností o sobě samých:

Udělejte si přestávku: Když vás pochybnosti přemohou ve strach, prostě odejděte. Udělejte si přestávku a pokuste se z tohoto mentálního prostoru úplně odejít. Požádejte svůj negativní hlas, ať si dá pauzu.

Připojte se zpět k realitě: Váš strach vás může odvést od reality a udělat z krtince kopec. Proto se rozhlédněte kolem sebe, zhluboka se nadechněte a pociťujte spojení s realitou.

Zaměřte se na pozitivní věci: Zpochybněte svůj negativní hlas vším pozitivním, co máte. Vašich silných stránek je více než vašich „slabých stránek“. Zaměřte se tedy zpět na to, jak jste „nakopnutí“.

Naučte se být k sobě laskaví: Měli byste být k sobě kritičtí, ale měli byste se také naučit být vděční. Vypěstujte si sebedůvěru. A pochybnosti o sobě? Zabijte je laskavostí.

Změňte způsob, jakým vnímáte svůj stres

Stres může ve vašem těle aktivovat mnoho drah, které vás připravují na situace boje a útěku. Řekněme, že vás pronásleduje dav, vaše tělo má tendenci na to odpovídajícím způsobem reagovat. To však do značné míry závisí na vašem vnímání. Vaše tělo je schopno vyvolat stejný efekt, i když uvíznete v dopravní zácpě, ale pouze v případě, že ji považujete za velký stresový faktor. Je to proto, že vaše amygdala (mozkové integrační centrum pro emoce, emoční chování a motivaci) nedokáže rozlišit mezi davem a dopravou. Vy to naštěstí dokážete!

Na vnímání hodně záleží. Proto pokaždé, když přijdete pozdě na schůzku a jste ve stresu, připomeňte svému tělu, že vám nehrozí žádné smrtelné nebezpečí. Když v sobě najdete tuto perspektivu, začnete na stres reagovat jinak.

Podívejte se na svůj pokrok, abyste si vykouzlili sílu

Horizontální efekt je termín, který používají vědci, ale je to strategie, kterou používají sportovci, aby dokončili svůj závod, když mají chuť vzdát se. Soustředí se na to, jak daleko došli, místo aby se dívali, jak daleko by museli ještě dojít, aby závod dokončili. Tato strategie může být účinná i při změně v životě. K uskutečnění změny v životě je zapotřebí čas a vytrvalost. Někdy se doba potřebná k uskutečnění změny může lišit a situace může vypadat bezútěšně. V takových případech můžete tuto strategii použít, abyste se posunuli vpřed, pokud máte pocit, že se vzdáváte. Podívejte se na své pokroky a najděte v sobě více síly jít dál na cestě k úspěchu.

Trénujte trpělivost, abyste se posílili

K velké změně nikdy nedojde ze dne na den. Proto musíte pracovat na rozvoji trpělivosti, protože bez ní nebudete schopni změnu dotáhnout do konce. Zde je několik tipů, jak rozvíjet trpělivost:

Zpomalte: Pokud máte ve zvyku věci uspěchat, pak trpělivost není vaší silnou stránkou. Nejprve musíte zpomalit a nacvičit si lepší rozhodování. Zaměřte se na to, abyste se zklidnili, než něco uděláte. Na nic nespěchejte.

Cvičte se v přemýšlení, než něco uděláte/vyřknete: Přemýšlejte předtím, než něco řeknete nebo uděláte, což vám umožní předvídat výsledky, které vaše jednání může přinést. Pokud si toto umění osvojíte, můžete se vyhnout mnoha unáhleným rozhodnutím a nepříznivým výsledkům.

Cvičte se v říkání ne pokušením: Třetí nápoj, na který máte chuť, může být příliš. A to, že chcete, ještě neznamená, že musíte. Poznejte rozdíl. Jít po tom, na co máte chuť, vám možná přinese okamžité uspokojení, ale zpravidla s sebou nese nadbytek kalorií, díru v peněžence nebo dokonce lítost. Proto si nacvičte říkat pokušením ne.

Trpělivost je nejdůležitější vlastností, která vám může pomoci překonat velké překážky a provést velké změny v životě.

Pokud se naučíte nekomplikovat své problémy, můžete žít plnohodnotný život. Doufejme, že tyto strategie vám k tomu pomohou.