7 překvapivých věcí které vám zhorší náladu a jste mrzutí

Všichni máme své chvíle emočních výbuchů. Může jít o slzy při sledování srdcervoucího filmu nebo o uštěpačný komentář na rodinné oslavě.

Pokud ale máte pocit, že na všechny kolem sebe chrlíte extra dávku nevrlosti, a to tak, že se vám vyhýbají jako moru, pak mohou být ve hře i některé další věci. Zde je 7 věcí, které vám mohou zhoršit náladu a udělat z vás mrzouta.

Volné léky a přípravky na zlepšení nálady můžete koupit zde: Dr.Max.cz  *  Lekarna.cz  *  Pilulka.cz

1. Váš návyk na kofein

Pokud patříte k lidem, kteří do sebe klopí jeden šálek kávy za druhým, pak za svou špatnou náladu můžete poděkovat svému kofeinovému návyku. Studie uvádějí, že čím vyšší je spotřeba kofeinu, tím horší je vaše nálada.

Proto by bylo nejlepší omezit příjem kofeinu na 2 šálky denně nebo místo toho přejít na bezkofeinové varianty. Je však důležité mít na paměti, že zbavení se návyku může vést také k abstinenčním příznakům, jako je právě mrzutost a rozmrzelost, proto se kofeinu vzdávejte postupně.

2. Nedostatečné stravování

Existuje něco jako „mít hlad“. Nedostatečné jídlo může negativně ovlivnit vaši náladu a způsobit, že budete nevrlí a mrzutí.

Studie totiž uvádějí, že když dostatečně nejíte, množství glukózy dostupné pro mozek klesá s delším časem mezi jídly. A když je hladina glukózy příliš nízká, náš mozek spouští uvolňování stresových hormonů, a proto způsobuje hněv a podrážděnost.

Proto je důležité nečekat, až pocítíte hlad. Místo toho jezte v průběhu dne menší jídla bohatá na živiny. To vám pomůže zvládat vaši náladu.

3. Onemocnění

Pokud vaši nevrlost doprovází rýma a občasné kýchnutí, pak za vaši špatnou náladu může infekce.

Studie uvádějí, že infekce zvyšují záněty malých bílkovin zvaných cytokiny. To následně vede ke stále negativnějším náladám, jako je podrážděnost a mrzutost.

Proto pokud máte pocit, že na vás něco leze, vyberte si dovolenou. Vyhnete se tak případným iracionálním výbuchům v práci.

4. Anémie z nedostatku železa

Pokud ve vaší stravě chybí železo, můžete se častěji cítit podráždění a naštvaní. Přestože běžná strava nám dodává železa tak akorát, hrozí vám vysoké riziko anémie z nedostatku železa, pokud je váš jídelníček bohatý na zpracované potraviny a chudý na maso.

Pokud vaši špatnou náladu doprovází malátnost, únava, bledá kůže nebo zvonění v uších, obraťte se na odborníka. Určitě si nepředepisujte doplňky stravy sami.

5. Přepracování

Pokud jste v poslední době pracovali často přesčas, vaše nálada se určitě zhorší. Ať už je to stres, nedostatek spánku nebo únava, studie naznačují, že lidé, kteří pracovali, aby zvládli vysoké nároky v prostředí s vysokou zátěží, mají tendenci mít pocity hněvu a nepřátelství.

Pokud tedy máte pocit, že jste přepracovaní, sedněte si a promluvte si se svým šéfem. Případně se můžete rozhodnout vzít si volno nebo se naučit říkat ne, pokud máte pocit, že je toho na vás příliš mnoho.

6. Léky na alergii

Pokud užíváte léky na alergii, zejména kortikosteroidy, můžete pociťovat příznaky podrážděnosti. Tyto léky se používají také k léčbě revmatoidní artritidy, lupusu a astmatu.

Studie navíc naznačují, že tyto léky způsobují přibývání na váze, osteoporózu, cukrovku, spolu se změnami nálad, jako jsou deprese, podrážděnost a manické epizody. Ačkoli se předpokládá, že tyto změny jsou dočasné, poraďte se se svým lékařem o nežádoucích účincích svých léků.

7. Špatné držení těla

Pokud se hrbíte za pracovním stolem, pravděpodobně vás postihnou epizody špatné nálady. Studie uvádějí, že shrbená poloha vede ke snížení sebevědomí a podrážděnosti.

Lidé, kteří se hrbí, prý také častěji používají slova s negativními emocemi a jsou ve stresu. Abyste tedy obrátili svou zamračenost vzhůru nohama, seďte vzpřímeně.

Kromě toho, že si uvědomíte výše uvedené věci, můžete se o prodlouženém víkendu projít po zahradě nebo jet kempovat, abyste si zlepšili náladu. Pokud to uděláte a vyhnete se všem potenciálním spouštěčům vaší mrzutosti, můžete se v mžiku cítit lépe.