8 způsobů jak efektivně odstranit úzkost z vašeho života

Život s úzkostí je jako život na hraně. Cokoli může vyvolat záchvat a vymknout vás kontrole. Různí lidé se při úzkosti potýkají s různými problémy. Nejčastějším problémem, kterému lidé čelí, je však zvládání fyzických projevů úzkosti. Lidé trpící úzkostí žijí svůj život v neustálém hyperstresovém režimu. Lidé, kteří našli způsoby, jak se vypořádat se stresem, však zjistili, že je snazší úzkost ze svého života odstranit. Existuje mnoho věcí, které mohou lidi uklidnit a následně jim pomoci zbavit se úzkosti nadobro. Některé z těchto účinných strategií, které mohou pomoci snížit úroveň úzkosti u lidí, jsou uvedeny níže.

Volné léky a přípravky na úzkost a stres můžete koupit zde: Dr.Max.cz  *  Lekarna.cz  *  Pilulka.cz

1. Promluvte si s někým přátelským

Rozptýlení může být účinným způsobem, jak zvládnout úzkost ve stresové situaci. Když máte pocit, že se vaše úzkost zhoršuje, promluvte si s přítelem nebo kolegou, který vás povzbudí. Povídání si s někým o něčem veselém vás může dočasně rozptýlit od vašich problémů a umožní vašemu tělu najít zpět svůj klidný rytmus.

2. Poslouchejte veselou hudbu

Hudba může být velmi silná a léčivá. Hudba má moc překonat čas a přenést nás na šťastné místo v jiném časovém okamžiku. Může nám přinést dobré vzpomínky, které nám pomohou zklidnit se a najít klid v bouřlivých chvílích. Sestavte si proto šťastný playlist. A kdykoli se budete cítit úzkostně; nasaďte si sluchátka a začněte poslouchat šťastnou hudbu.

3. Můžete vyzkoušet bylinu kava

Kava-kava neboli Pepřovník opojný je bylina, u které bylo zjištěno, že účinně snižuje úzkost u lidí. Tato bylina není návyková a má velmi málo vedlejších účinků. Kava je účinná při snižování příznaků tohoto stavu, aniž by snižovala mentální ostrost lidí. Než však začnete tuto bylinu užívat na úzkost, je důležité se o tom poradit se svým lékařem. Zatím nebyly zdokumentovány žádné potenciální vedlejší účinky. Byla však hlášena toxicita u dvou osob, které užívaly vysoké dávky této byliny po delší dobu.

4. Naučte se efektivně dýchat

Dýchání je účinným způsobem snižování stresu. Dýchání je mocným nástrojem, který může zmírnit účinky úzkosti, protože bylo zjištěno, že nestálé a špatné dýchací návyky souvisejí s úzkostí a hyperventilací při stresu.

Lidé se při záchvatu úzkosti často cítí zadýchaní. Naučit se ovládat své dýchání tedy může mít během záchvatu úzkosti uklidňující účinek. Zaměřte se na dýchání nosem. To automaticky zpomalí vaše dýchání a pomůže vám vyhnout se hyperventilaci.

Nadechujte se a vydechujte z břicha. Váš hrudník by měl zůstat stabilní, ale žaludek by se měl pohybovat dovnitř a ven, zatímco vy dýcháte nosem. Tím si protáhnete bránici a uvolníte svaly, které se při stresu snadno napínají. Při této činnosti počítejte nádechy. Pomůže vám to soustředit se a cítit se spojeni se svým tělem.

5. Cvičení může pomoci zmírnit úzkost

Bylo zjištěno, že cvičení je účinné při snižování stresu u lidí. Může nám pomoci při stabilizaci hladiny hormonů a při zvyšování celkové pohody. Bylo zjištěno, že aerobní cvičení je významně účinné při snižování úzkosti a dalších depresivních tendencí u osob, které přežily rakovinu. To lze tedy extrapolovat i na další jedince.

Kromě toho cvičení dokáže uvolnit napjaté svaly a pomáhá lidem zbavit se veškeré nervové energie. Je také skvělým rozptýlením, které je pro lidi s úzkostí velmi důležité, protože je dokáže zbavit všech obav.

6. K odstranění destruktivního myšlení používejte mentální kontrolní seznam

Záchvat úzkosti se neobjeví z ničeho nic. Je to naše negativní myšlení, které to umožňuje. Když příliš přemýšlíme, naše úvahy dostanou velký zásah, což v nás může nakonec iniciovat záchvat paniky. Pro takové situace tedy potřebujeme mít k dispozici mentální kontrolní seznam. Když vás napadne negativní myšlenka, přiznejte si ji a položte si několik otázek.

Existuje nějaký skutečný důvod, proč bych se měl bát? Je to skutečnost, nebo jen pouhý strach? Tyto otázky vám pomohou získat zpět svou racionalitu.

Můžete také použít afirmace, abyste si uvědomili svou realitu.

„Tohle je jen strach, nikoli skutečnost.“

„Jsi v pořádku a daří se ti skvěle.“

Tyto afirmace vám mohou pomoci cítit se spojeni se svou realitou a pomohou vám získat zpět kontrolu.

7. Přijměte své fyzické příznaky

Jednou z věcí, které je obtížné přijmout, když trpíte úzkostí, jsou fyzické příznaky tohoto stavu. Závratě, zrychlený tep, potíže s dýcháním – to je jen několik příkladů z mnoha fyzických příznaků, které lidé pociťují, když mají úzkost. Nejsou to obvyklé reakce našeho těla, a proto může být pro lidi obtížné si na ně zvyknout. Přijetí vám však může skutečně pomoci překonat vaše obavy.

Přijetí stavu vám pomůže přiblížit se k řešení. Přijměte tedy a akceptujte všechny fyzické příznaky, které s tím přicházejí, protože pak vás tyto příznaky přestanou děsit. A když se jich přestanete bát – nebudou ve vás moci vyvolat žádné záchvaty paniky.

8. Uvolněte se

Někdy je nejlepším způsobem, jak se s něčím vypořádat, nechat tomu volný průběh. Stejně tak je někdy v pořádku dát volný průchod své úzkostné bestii. Když se s ní snažíme příliš bojovat, může se nám to vymstít. Úzkost se může stát naším stínem. Proto se jí nezbavíme tím, že před ní utečeme. Přijměte ji tedy, když přichází, a najděte způsob, jak ji ze sebe dostat. Křičte, skákejte, bouchejte do polštáře, házejte kolem sebe plyšáky nebo o tom pište. Dělejte cokoli, co vám pomůže se úzkosti hmatatelně zbavit.

Úzkosti se nezbavíte ze dne na den tím, že si na jeden den osvojíte tyto strategie. Abyste svou úzkost zvládli, musíte tyto strategie praktikovat každý den. A nakonec se úzkost naučíte ovládat úplně a pak se jí snad i zbavíte. Neztrácejte tedy naději, dokud toho nedosáhnete.