7 znaků které dokazují že jste zdraví při jakékoli hmotnosti

Než někoho označíte za nezdravého jen na základě toho, že má nadváhu, zamyslete se znovu. Číslo na váze je pouze jedním z faktorů vašeho zdraví. O tom, zda je člověk zdravý, rozhoduje mnoho dalších faktorů, včetně krevního tlaku, hladiny cholesterolu a glukózy v krvi. To znamená, že můžete mít nějaké to kilo navíc, a přesto být „metabolicky zdraví“. To také znamená, že pokud jste náhodou hubení, neznamená to automaticky, že jste také zdraví.

K posouzení skutečné úrovně vašeho zdraví potřebujete mnohem víc než jen váhu. K jejich posouzení budete potřebovat krevní testy, klinické testy a lékařský titul. Tyto znaky zdraví mohou alespoň na předběžné úrovni naznačit, jak na tom se zdravím jste.

Doplňky stravy a vitamíny pro zdraví můžete koupit zde: Dr.Max.cz  *  Lekarna.cz  *  Pilulka.cz

Nasloucháte svému tělu

Zvyk jíst pouze tehdy, když máte hlad, a přestat, když jste plní, nemusí nutně vést ke snížení hmotnosti, ale budete se cítit zdravěji. Když si všimnete změn ve svém těle během jídla, půl hodiny po jídle a dvě hodiny po jídle, začnete si uvědomovat, že různé potraviny na vás mají různé účinky. Některé potraviny vás zasytí a zároveň vám dodají trvalou energii. Po některých ostatních potravinách se budete cítit pomalí nebo nafouknutí. Když si těchto rozdílů všimnete, bude pro vás jídlo něčím, co má svou funkci a je zdrojem potěšení. V důsledku toho snížíte konzumaci potravin, které vám nedělají dobře, a začnete také jíst v množství, které vaše tělo skutečně vyžaduje.

Vaše strava se zaměřuje na plnohodnotné potraviny

Většina lidí si myslí, že zdravého stravování lze dosáhnout pouze extrémní dietou (pouze salátovou). To však není pravda. Svůj jídelníček můžete mnohem více zlepšit jednoduše tím, že budete mít méně zpracovaných potravin a budete mít více celých potravin. Například místo zpracovaného lahůdkového masa si vyberte kuřecí prsa, která jsou libovou bílkovinou. Místo chipsů a chleba si vyberte quinoa a hnědou rýži, což jsou celozrnné potraviny. A dbejte na to, abyste do svého jídelníčku dostávali také dostatek ovoce a zeleniny. Tyto jednoduché změny mohou mít drastický vliv na vaše celkové zdraví.

Cvičíte málo

Možná nebudete denně usilovně chodit na hodiny do posilovny, ale už jen to, že místo výtahu budete do práce chodit po schodech, vám pomůže. Jakákoli akce je lepší než žádná. Pokud budete mít během dne alespoň trochu pohybu, udělá to zázraky pro vaše fyzické i duševní zdraví.

Svůj stres můžete ovládat

Pokud se vám daří udržet hlavu nad vodou, když čelíte životním výzvám, aniž byste se pokaždé zhroutili, plácněte si, protože to je skvělá známka toho, že jste zdraví. Ne, nejde o fyziologii, ale o vaše duševní zdraví. Znamená to také, že zvládnete stres, který by nakonec vedl k chronickým onemocněním.

Nemáte problémy s fyzickým zvládáním věcí

Pokud je pro vás něco důležité, vaše fyzické zdraví by vám nemělo bránit v tom, abyste to udělali. Může jít o něco tak jednoduchého, jako je hraní si s dítětem, aniž byste byli vyčerpaní, jako byste absolvovali půlmaraton. Buďte realisté – pokud si myslíte, že se s trochou tréninku dostanete tam, kam chcete, je pravděpodobné, že jste v dobrém zdravotním stavu. Jinými slovy, pokud jste v dobrém zdravotním stavu, měli byste být schopni dělat to, co chcete.

Máte dostatek spánku, abyste mohli normálně fungovat

Vaše požadavky na spánek se mohou lišit od požadavků někoho jiného. Všichni víme, že ideální je 8 hodin spánku, ale i když to není možné, měli byste mít dostatek času na zdřímnutí, abyste mohli dobře fungovat. Neměli byste být celý den unavení a toužit po spánku. Neměli byste také riskovat svůj život tím, že budete nevyspalí za volantem. Při nedostatku spánku se také ruší signály hladu ve vašem těle, což způsobuje, že nejste schopni zjistit, kdy máte hlad a kdy ne.

Netrápíte se nemocí, když si dopřáváte

Protože nejíte vždy nezdravě, při těch několika málo příležitostech, kdy si dopřejete nějaké nezdravé jídlo, se kvůli tomu neobviňujete. Místo počítání kalorií si pochoutku vychutnáte. Raději si hlídáte, co jíte, protože se pak cítíte lépe, když jíte zdravější potraviny.

Nosit trochu váhy navíc je obvykle známkou nezdravých návyků, které by v budoucnu mohly vést ke komplikacím. Celková váha však nemá konečné slovo o vašem zdraví. Je možné mít současně „normální“ váhu a být nezdravý nebo mít nadváhu a být zdravý. To, co jíte, jak se pohybujete a jak se cítíte, jsou také důležité faktory, které rozhodují o vašem zdraví.